Hierbij info en antwoorden op de meest gestelde vragen.

Je ontvangt een week voor je zaalhuur een infomail, waarin staat dat je toegangsbadges klaarliggen. Je haalt deze op bij het gemeentelijk vrijetijdsloket tijdens de openingsuren. In die mail staat ook een tijdelijke alarmcode die je nodig hebt om binnen te geraken en af te sluiten. Hoe dit in de praktijk loopt leggen we uit tijdens de rondleiding.

Je bent verplicht een rondleiding te volgen als je de zaal huurt. Tijdens de rondleiding kom je te weten waar alles staat en alles weer netjes achtergelaten kan worden. We informeren je dan eveneens over de veiligheidsmaatregels ingeval van brand of een ander noodgeval.

Je duidt via je reservatie-aanvraag aan wanneer je wenst aan te sluiten bij onze geplande rondleidingen of je vraagt het apart aanvragen via deze link. Je rondleiding gaat enkel door na expliciete bevestiging van het Plaza-team.

Er zijn geen medewerkers of verantwoordelijken van het Plaza-team aanwezig tijdens je zaalhuur. Vanuit Cinema Plaza voorzien wij geen mensen (voor toog, opdienen, catering). Enkel extra technische ondersteuning kan tegen betaling.

  • De koeltogen in de foyer zijn reeds volgeladen met onze standaard vulling. In de drankenberging staan gedeeltelijk voorgekoelde ne gedeeltelijk niet-voorgekoelde dranken.
  • Extra koeling moet je zelf voorzien (bv. koelkisten, koelwagen, ...). Hoe er rekening mee dat onze biervatjes (20L) 24u op voorhand gekoeld moeten staan om ervan te kunnen tappen. Maak praktische afspraken met het Plaza-team!
  • Vaten aan- en afkoppelen doe je zo.

Een koelwagen plaats je best zo dicht mogelijk bij de ingang van de zaal, op de parkeerplaatsen tegenover Cinema Plaza. Je dient dan een inname openbaar domein aan te vragen.

Je kan ook zelf voor koelkisten zorgen; die kunnen dan binnen staan (in bv. de foyer of de laad- en loskade). Let wel, je vult deze zelf en maakt ze weer leeg na afloop van je activiteit. Je maakt afspraken met het Plaza-team om de koelwagen -of kist te vullen en te legen, indien dit buiten je zaalhuur valt.

Je bent verplicht drank bij ons af te nemen. Het drankaanbod- en prijzen vind je hier terug.

Er zijn glazen en tassen voorzien in functie van een standaard theatervoorstelling bij Cinema Plaza. Wil je bv. je 150 genodigden bij het binnenkomen een glaasje cava aanbieden, dan moet je zelf extra cavaglazen voorzien.

 

  • Cinema Plaza voorziet geen catering.
  • Neem deel aan een rondleiding en kom te weten op welke manier je de catering kan organiseren in onze zaal.
  • We beschikken over een kleine maar praktische opwarmkeuken. Kom hier meer te weten.
  • Het gebruik van een friteuse in Cinema Plaza is verboden.
  • Je werkt met een cateraar? Het leveren van de catering en het ophalen van de overschot gebeurt binnen je zaalhuur.

Je kan een foodtruck plaatsen vooraan (straatkant), dan dient er wel apart nog een aanvraag te gebeuren voor de inname van een parkeerplek. Maak praktische afspraken met het Plaza-team.

  • Leeggoed sorteer je netjes in de gebruikersberging. Lege flessen cava en wijn deponeer je in onze glascontainer.
  • Je neemt je afval mee uit de keuken (etensresten, verpakkingsmateriaal, cateringmateriaal voor éénmalig gebruik).
  • Papier en karton deponeer je geplooid in onze papiercontainer.
  • Poets zit in je zaalhuur inbegrepen.
  • Bespreek met je kookploeg of cateraar of het huren van de keuken praktisch zou zijn. Wil je in grote hoeveelheden warme dranken aanbieden? Huur het keukengedeelte dan bij zodat je gebruik kan maken van onze waterkoker, percolator en thermossen.
  • Je hebt de laad- en loskade nodig om zwaar materiaal binnen te brengen bij een concert of podiumvoorstelling. Die geeft rechtstreeks toegang tot het podium.
  • Artiesten appreciëren een afzonderlijke kleedruimte.
  • Je hebt geen rechtstreekse toegang tot het park vanuit de foyer.
  • De theateropstelling is de standaardopstelling.
  • Op vraag worden onze theaterstoelen onder het balkon geplaatst en ontstaat er een open ruimte in de podiumzaal voor je receptie, dansfeest, walking diner, café-opstelling, concert, ... Je geeft je keuze aan bij je zaalaanvraag.
  • In de gebruikersberging staan 12 lage ronde tafeltjes, 10 receptietafels, 3 scoutstafels, 65 stoelen om zelf de zaal in te richten. Dit materiaal is vrij te gebruiken. Na afloop laat je de zaal achter zoals je ze kreeg en is al het materiaal weer proper opgeborgen.
  • Onze receptietafels zijn perfect bruikbaar zonder hoes.
     

Cinema Plaza heeft een jaarabonnement voor het gebruik van achtergrondmuziek.

Kijk na in het contract van je DJ, muzikanten, theatergezelschap, comedian, … wat je verplichtingen zijn op het vlak van auteursrechten en breng dit zelf in orde.

Kijk hier de beschikbaarheid van de zaal na. Klik op de knop 'locaties reserveren' en vervolgens selecteer je Cinema Plaza boven de agenda.